Saab Link Forums banner

1 - 3 of 3 Posts

·
Registered
Joined
·
1,122 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hi,
here is a dyno print from my friends 9-5 with Maptun stage V.

http://koti.mbnet.fi/speedou/95power.jpg

Max boost pressure 1.3bar, 0.9-1 bar close to red line. A/F ~12 in the upper rpm registry.

Note, boost may seem low but T7 cars dont control boost only airmass. During this time of year the weather is quit cold here in Finland, which leeds to the situation that less boost is needed to achieve the same airmass.

Personally I like the shape of the toque curve, also power comes up nicely and does not die before redline.

More detailed speck of the stage V package can be found on Maptun website.
www.maptun.com
 

·
Registered
Joined
·
461 Posts
there id one guy bosting 440 hp but his mods are in swedish please translate.....
Öppet luftfilter. 70 mm rostfritt inloppsrör till turbo. Turbo Garrett GT BB 35 kullagrad. Isolerat extraktorgrenrör i rostfritt 42,4 mm rör med splitplåt modell MR X . 3" rostfritt avgassystem med Ferrita fullflödes ljuddämpare. Portat topplock med större avgasventiler samt alla ventiler med 7 mm skaft. Kamaxlar lyft 9,45 mm med duration 265 grader. 62 mm laddkylare ca 200*700 mm inbyggd under stötfångaren. Luftintaget modifierat för bättre flöde.Alla luftrör i rostfritt 63,5 mm från turbo till spjället. Isolerat tryckrör från laddkylare till spjällhus. 611 cm3 spridare med förkopplingsmotstånd. Större bränslepump samt grövre bränsleledningar. Vevstakar Aero standard. Kolvar smidda fabrikat Wössner. Lättat och balanserat svänghjul. Koppling med tryckplatta från Volvo och lamell från Opel
 

·
Registered
Joined
·
1,122 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Osiris said:
there id one guy bosting 440 hp but his mods are in swedish please translate.....
Öppet luftfilter. 70 mm rostfritt inloppsrör till turbo. Turbo Garrett GT BB 35 kullagrad. Isolerat extraktorgrenrör i rostfritt 42,4 mm rör med splitplåt modell MR X . 3" rostfritt avgassystem med Ferrita fullflödes ljuddämpare. Portat topplock med större avgasventiler samt alla ventiler med 7 mm skaft. Kamaxlar lyft 9,45 mm med duration 265 grader. 62 mm laddkylare ca 200*700 mm inbyggd under stötfångaren. Luftintaget modifierat för bättre flöde.Alla luftrör i rostfritt 63,5 mm från turbo till spjället. Isolerat tryckrör från laddkylare till spjällhus. 611 cm3 spridare med förkopplingsmotstånd. Större bränslepump samt grövre bränsleledningar. Vevstakar Aero standard. Kolvar smidda fabrikat Wössner. Lättat och balanserat svänghjul. Koppling med tryckplatta från Volvo och lamell från Opel
Free flow filter, 70mm (~3") Stainless steel (SS) turbo intake pipe. GT BB 35 turbo, ball bearing, Ductec exhaust manifolt SS 42.4 mm (~2"), a split plate model by mr. X. 3" exhaust with ferrita free flow muffler. Gas flowed head with bigger exhaust valves, all valves with 7mm shaft. 265 deg Cams with 9.45 lift.
62mm thick IC height 200 lenght 700 mm built under bumber beam. Modified air intake for better flow. All air pipes SS 63.5 mm from turbo to throttle plate cover. Ducted delivery pipe from IC to throttle plate. 611 cm^3 (ml) injectors. Bigger fuel pump with larger fuel pipes. Wössner forced pistons, aero original connection rods, Lightened och balansed flywheel. Clutsch with pressure plate from volvo and disc from opel.
 
1 - 3 of 3 Posts
Top